LA ROBA

En aquest episodi d'Art&shock, aprenem coses sobre la roba! ūüĎí

Les persones necessitem la roba per no passar fred, no mullar-nos o cremar-nos del sol. Per aix√≤, depenent del temps que fa, ens posem una roba o una altra! 

Coneixerem a l'Arlet, a qui li encanta la costura i ensenyarà com es confecciona la roba!

La Roser marxar√† de vacances amb el Mel√≥ i la S√≠ndria per√≤, que s'haur√† d'endur a la maleta? Doncs dep√©n del temps que faci! ❄️☀️☔

Aqu√≠ sota hi trobareu algunes de les activitats del programa, per a que les pugueu fer a casa o a la classe, a m√©s d'algunes idees extra per treballar el tema de la roba.ūüĎĖ



ENS FEM LA MALETA

Podem jugar a aquest joc amb peces de roba reals o amb targetes (vegeu a sota per impribles)

Proposem diferents situacions o indrets on volem viatjar i veiem quines peces de roba ens hauriem d'emportar a la bossa:

- Anem a la platja
- Anem a esquiar
- Anem a la piscina 
- Anem a treballar a l'hort o al jardí



PINTA LA ROBA

En aquestes fitxes, els nens i nenes han de discernir, quines peces de roba són adequades per un dia de fred, i quines ho són per un dia calurós.

Podem, a més, practicar el vocabulari de la roba, la lecto-escriptura i podem iniciar converses, fomentant la participació.







ESTENDRE LA ROBA

Per dur a terme aquesta activitat, necessitem un estenedor, pinces de la roba, roba, un gibrell i un armariet.

Simplement, els nens i nenes juguen a rentar, estrendre la roba, plegar-la, endreçar-la...

Aquest pot ser un element afegit al rac√≥ casol√† de l'aula i un fant√†stic iniciador del joc simb√≤lic. 
A més, els infants treballen la motricitat fina.



DE QUI PARLO?

Aquest √©s semblant al joc de "VEIG, VEIG" per√≤ se centra en la roba que els infants porten posada. 

D'aquesta manera direm: "Parlo d'alg√ļ, que porta unes sabates amb cordons, uns pantalons blaus i un jersei calent√≥! De qui parlo?"

Amb aquesta activitat treballem l'observació, els adjectius i el vocabulari de la roba.



















Comentaris

Publicacions populars