4 ACTIVITATS DE TEATRE PER A L'ETAPA D'INFANTIL (SENSE MATERIAL)

 El teatre...quina meravella!💕

El que més m'agrada del teatre és que no necessites res més que la teva veu i el teu cos per poder crear. ðŸŽ­

Els jocs teatrals són una eina fantàstica per poder treballar l'expressió oral, les emocions, l'empatia, el treball en equip, l'escolta, la resolució de problemes... la llista no s'acaba mai!

👉🏼 Al nostre episodi sobre el teatre, hem anat a veure un teatre de debò, hem visitat l'Aula Municipal de Teatre de Lleida i hem vist què fan els nens i nenes a classe de teatre  i aprenem què fan els professionals del teatre amb la companyia Xip Xap.


I per a que pugueu jugar, aprendre i emocionar-vos amb els vostres alumnes, avui us porto:

ACTIVITATS DE TEATRE PER A L'ETAPA D'INFANTIL


REPRESENTAR UN CONTE CONEGUT

Segur que a la vostra classe els encanta escoltar-vos explicar contes, i potser fins i tot en tenen un de favorit que volen que expliqueu una vegada rere l'altra!

Aprofiteu per afegir un gir a aquesta història que coneixen de pe a pa, proposant-los que representin la història, les accions i les veus dels personatges.

Si la història té pocs personatges, feu grups de nens i nenes que facin del mateix personatge. Podem representar "Els 3 porquets" i que hi hagi 6 llops, 4 porquets grans, 10 de mitjans i 8 de petits. ðŸ˜†

Us donaré només 3 recomanacions:

- Fixeu un espai molt definit per a cada personatge (mentre no actuen poden estar asseguts al seu lloc) i un espai per actuar (normalment al centre, mirant cap al "públic)

- Actueu com a narrador/a i centreu-vos molt en accions que els nens i nenes puguin fer: "Un bon dia el llop es va aixecar i es va posar els pantalons, després es va rentar les dents i es va posar a caminar", per exemple.

- Doneu una o dues frases senzilles a cada personatge que puguin recordar i dir tots a l'hora: "Bufaré, bufaré i la casa tombaré", " Fuig llop dolentot!, etc.



EL JOC DEL MIRALL

Aquest joc és un clàssic de les classes de teatre. Se centra en l'expressió corporal i posa atenció en els moviments del company, treballant la concentració.

Els nens i nenes s'han d'organitzar per parelles, mirant-se cara a cara amb la seva parella. Si és el primer cop es poden fer dos fileres paral·leles.

Per començar, una de les fileres serà l'actor i l'altra farà de mirall. L'actor ha de fer diferents moviments (recomaneu que siguin lents i grans) i els que fan de mirall han d'imitar el millor que puguin els moviments de la seva parella. I després canviem!

Aquesta activitat requereix una mica de practica, però quan la canalla la domina, pot ser un joc molt relaxant i molt bonic.

LA SALUTACIÓ

Quan era profe de teatre, una de les parts en les que els meus alumnes gaudien més i més es deixaven anar era a la salutació final. Tant, que a vegades l'obra sencera durava 5 minuts i la salutació era de 1 minut ðŸ˜‚

Poseu un cercle (dels d'educació física) o una marca al mig de la classe, i expliqueu als nens i nenes que a la salutació tenen el seu "moment de glòria" i poden fer el que vulguin. 

Han de caminar fins al cercle i un cop a dins poden fer una reverència, saltar, picar de mans, saludar, fer un gir... el que vulguin! I han de sortir cap a l'altra banda per a que pugui sortir el següent company.

Trieu una música ben animada i que els agradi i deixeu-los fer!

Quan són més grans, poden preparar salutacions en grup, que solen ser molt elaborades i plenes de balls de tik tok, jeje.



LA PANTOMIMA

La pantomima és una tècnica teatral que ens ensenya a representar una petita història sense fer servir paraules.

Només podem utilitzar gestos, expressions facials i moviments del cos per explicar la història.

Per practicar, formeu una rotllana i proposeu una acció per a que els nens i nenes la representin: saludar, xutar una pilota, menjar sopa, olorar una flor, obrir un regal...

Quan tothom se senti còmode amb el joc, podeu passar a representar petites històries individualment o en petits grups, amb la resta de la classe actuant com a públic.









Comentaris

Entrades populars